"Biervliet speciaal", unieke eenmalige uitgave

12-04-2010

“Biervliet speciaal” is de titel van de juni editie van de Nieuwsbrief van de Heemkundige Vereniging Terneuzen. Biervliet heeft een rijke en interessante geschiedenis. Aan een aantal facetten uit deze geschiedenis zal aandacht worden besteed in deze speciale Nieuwsbrief. Voor de samenstelling van deze uitgave wordt nauw samengewerkt met onder andere Rinus Willemsen van de Stichting Behoud Monumenten Biervliet.

In deze speciale Nieuwsbrief staan onder andere de volgende artikelen.600_n90_300_cover_biervliet_copy.jpg

Over de grenzen van Biervliet in tijd en ruimte wordt uitgebreid geschreven door de heer P.W. Stuij. Omstreden predikant Van Basselaar werd in 1838 geschorst. Het hoe en waarom is beschreven door Albert Kort. Hij schreef ook over de veldwachters van Biervliet. Frits Thomaes schreef over de oprichting en de bouw van de Rooms Katholieke Kerk.Rinus Willemsen verzorgde verschillende artikelen. Hij schrijft over de unieke gebrandschilderde ramen in het Nederlands Hervormde Kerkje, over mensenredder Jacob Geensen (ca. 1845) van het Schippershuis, over Willem Beukelszoon en over het unieke schilderij van het bezoek van Karel V aan diens graf. Enkele jaren geleden is een actieve groep vrijwilligers gaan bouwen aan de maquette van Biervliet. Kees Kostense schrijft over dit bijzondere project.Het rijk geïllustreerde boekwerkje bestaat uit ca. 48 pagina's en kost slechts € 4,95,-- per exemplaar.

“Biervliet speciaal” wordt op 5 juni a.s. om 14.30 uur officieel gepresenteerd in het NH Kerkje te Biervliet. U bent van harte welkom om bij deze presentatie aanwezig te zijn.U kunt nu intekenen op deze speciale, gelimiteerde uitgave, door onderstaande strook in te sturen naar de heer R. Willemsen, Boterzandestraat 15, 4521 AS Biervliet of een e-mail te sturen naar info@heemkundeterneuzen.nl

Leden van de Heemkundige Vereniging Terneuzen ontvangen één exemplaar gratis thuisbezorgd.

Hieronder kunt u het intekenstrook ook downloaden.

Intekenstrook 'Biervliet Speciaal'